maanantai 8. heinäkuuta 2013

Pietarin matka 28.-30.6.2013

Jo perjantai-lauantai välisenä yönä lähdettiin Pilvin kanssa ajamaan Helsingin länsisatamaan. Paikalla piti olla kello 5.30. Pakattiin tavarat autoon ja lähdettiin laivaan. Tallinnasta alkoi bussimatka kohti Pietaria.
Ensimmäinen pysähdys tehtiin kaupungin ulkopuolella Olerex-huoltoaseman pihalla .

Matka jatkui siitä sitten eteen päin ja kuten arvata saattaa niin Eestin ja Venäjän rajalla kului jumalattomasti aikaa!! Kyllä siinä sai bussissa istua tunti tolkulla, ihan kyllästymiseen saakka!

Venäjän puolella ajokulttuuri on kun rallikisoissa. Ei sitten puhettakaan, että itse koskaan                  uskaltaisin ajaa autoa siinä liikenteessä! Ihan hirvitti jo pelkkä katseleminenkin.

Näyttäisydinvoimalalta. Jotenkin pelottava ilmestys.

Ja liikennettä on!!

Kaupungissa oli kauniita kukka istutuksia ja siistiä.

Tyypillinen katunäkymä.

Tälläisiä kauniita vanhoja taloja oli kaupunki täynnä.

Oltiin hotellilla vasta 1,5 tuntia arvioitua myöhemmin. Käytiin matkalla syömässä, koska hotellilla oltiin vasta 21.30 aikaan. Päästiin illalla sitten ajoissa nukkumaan. Eikä tarvinnu lähteä etsimään ruokapaikkaa.
Hotelli oli tella kaunis! Pääkadulta mentiin kapeaa porttikonkia sisäpihalle ja siellä se hotelli vasta oli. Siellä oli ihastuttava puutarha penkkeineen ja ihanine istutuksineen. Lämmintä oli varmaan +30'C ja huoneissa ei ollut ilmastointia ja venäläiseen tapaan huoneessa sai tupakoida, joten haju oli sen mukainen. Mutta kaunis paikka kumminkin.

Seuraavana aamuna aikaisin ylös ja, aamupalalle ja sitten näyttelypaikalle. Aikaisesta herätyksestä huolimatta porukka oli iloisella mielellä.

Meidän ihana matkanjohtaja Katre kertoo päivän aikataulun.

Lauantaina tuomarina: Elena I. Kuleshova
ERI SA ROP SERT ja CACIB

Sunnuntaina tuomarina: Geert Jipping

(Katre kun yritti suomentaa arvostelua, niin se epäili, että osa asvostelusta oli tarkoitettu esittäjälle. Päälläni oli lyhyt pinkki hame ja musta hihaton pusero. Heh heh :D)
Kavereilla oli ollut kuulemma hauskaa kehän laidalla kun minä ja Pilvi, kaksi valionarttua, meni kehässä ;)

Pilvistä tuli siis Venäjän valio. Vahvistus saattaa kestää kuukausi tolkulla. Saattaa tulla vasta ensi vuonna. Mistä niistä tietää.
Meidän "leiristä" muutama kuva.

Näyttelypaikka oli kivasti ostoskeskuksessa, jossa oli hyvin varusteltu ruokakauppa, josta sai ostettua "tuliaisia" ja sai edullisesti valmista evästä tiskiltä näyttelypäivien ajan.

Näyttelypaikka sunnuntaina. Onneksi oli silloin viileämpää!!
Viimeinen pysähdys kotimatkalla Venäjän puolella ja koko meidän matkaseurue. Kiitos kaikille ihanille reissukavereille ja uusille tuttavuuksille mukavasta ja menestyksekkäästä matkasta!!